Eirik Sand Johnsen skrev:Må innrømme at Breuer ser temmelig fristende ut..
Eirik
Rune Rake skrev:Fredrik Medhus skrev:Chablis-slippet gikk over stell for noen få, men det var mye god Chablis tilgjengelig i lange tider....Ellers så synes jeg at slippene får unødvendig med pepper her på nettforumet...
Kritikken går ikke på utvalget, men hvordan slippet er organisert i butikken. Mener Vinmonopolet at dagens opplegg er helt ok?
Fredrik Medhus:
....Slippene har alltid viner til alle.....
Knut Sogner skrev:Alternativet til dette er jo ingen ting! Mye av den vinen som har blitt solgt på Briskenby det siste halve året har jo ikke tidligere vært i salg i Norge. Det er jo kø-ordningen, fordelingen på alle butikker over hele Norge, rettferdighetsprinsippene, som har kvelt Vinmonopolet som bedrift! Jeg sier ikke at det ikke hadde vært mulig å gjøre en bedre jobb, men med utviklingen de siste årene er det jo nok til alle. Og ingen i distriktene har min sympati når de har unnlatt å kontakte importørene de siste ti årene for å få kjøpe all den gode vinen som til enhver tid har vært tilgjengelig.
Rune Rake skrev:Knut Sogner skrev:Alternativet til dette er jo ingen ting! Mye av den vinen som har blitt solgt på Briskenby det siste halve året har jo ikke tidligere vært i salg i Norge. Det er jo kø-ordningen, fordelingen på alle butikker over hele Norge, rettferdighetsprinsippene, som har kvelt Vinmonopolet som bedrift! Jeg sier ikke at det ikke hadde vært mulig å gjøre en bedre jobb, men med utviklingen de siste årene er det jo nok til alle. Og ingen i distriktene har min sympati når de har unnlatt å kontakte importørene de siste ti årene for å få kjøpe all den gode vinen som til enhver tid har vært tilgjengelig.
Man burde lagt vinene ut på nettbutikken i et døgn eller tre. Er det flere interesserte enn flasker med vin så får "maskinen" fordele varene "random".
Varen sendes deretter til kunden selv om han måtte befinne seg i Ålesund. Er ikke dette bedre enn slåssing om flasker?
Har folk i distriktene unnlatt å kontakte importørene de siste ti årene?
Knut Sogner skrev: Min kommentar skal ses på som et grovkornet svar på grovkornet kritikk av Vinmonopolet
Knut Sogner skrev: Og som Nils Are skriver på sin blogg, det er da sannelig ikke slik at flokken som kommer først inn på Briskeby forsyner seg av det som noen av oss synes er de mest attraktive vinene.
Knut Sogner skrev: Min parole er: Slapp av, tenk på hva dere har lyst på, planlegg kjøpene, og jeg spår at dere får tak i mer vin enn dere har råd til. (Men du gjør jo det, Rune?)
Rune Rake skrev:Jeg gjør det Knut, men det er lov å tenke på de som bor lenger unna spesialutsalget enn 4 minutter sakte gange.
Knut Sogner:
Alternativet til dette er jo ingen ting!
Det er jo kø-ordningen, fordelingen på alle butikker over hele Norge, rettferdighetsprinsippene, som har kvelt Vinmonopolet som bedrift!
Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot], MSN [Bot], Yahoo [Bot] og 4 gjester