Rune Rake skrev:Er søte viner som Yquem aktuelle? De tåler bedre transport med tanke på sedimenter . . .
En liten Yquem til slutt er det vel ingen som har hatt vondt av... ;-)
Rune Rake skrev:Er søte viner som Yquem aktuelle? De tåler bedre transport med tanke på sedimenter . . .
Lars Wichstrøm skrev:Nei, en Yquem er ikke å forakte - hvilken årgang?
Poyferre 96 har vel godt av litt mer tid i kjelleren...
Lars Wichstrøm skrev:Hvis jeg skulle ta gjennomsnitt på Wine Searcher ville jeg gått med overskudd, og det synes jeg ikke jeg skal. Summen av mine 8 viner (inkl. 1966 Haut Brion - som er den dyreste) er 9690 NOK. Med d'Yquem og evt. andre (ca. 3000 - 4000 samlet?) er vi på 1600 - 1700 pro pers totalt. Med litt annet + mat altså litt under Kristians smertegrense.
Lars Wichstrøm skrev: Dersom det er mange tilreisende går det kanskje an å kombinere dette med et opplegg på 5 bord ellers i helgen, bare slenger det ut....?
Stian Gårdsvoll skrev:Hva er definisjonen av "overskudd"? Historisk kostpris? Hvis du har lagret Ch Margaux 78 i 20 år, så synes jeg det er noe du skal få dekket. Geir Egil lanserte vel 10% årlig nominell rentabilitet i en tidligere sammenheng. En krone i dag er iallefall verdt mer enn en krone om 20 år for min del :)
Kjartan Sarheim Anthun skrev:Sunnmøring og økonom, en skummel kombinasjon.... :-)
Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot], Lars Alhaug, Yahoo [Bot] og 2 gjester