Christian Ekström tok med seg ei flaske opp fra havbunnen og fikk vinkjenner Ella Grüssner Cromwell-Morgan til å smake på champagnen. Ifølge henne er den fortsatt full av bobler og «helt fantastisk».
- Jeg har fortsatt et glass i kjøleskapet mitt, og hvert femte minutt går jeg tilbake for å nippe til den. Jeg må klype meg selv i armen for å tro at det er sant, sier hun.
Oddvar Leander Olsen skrev:
Hvorvidt dette virkelig er en Veuve Clicqout fra 1780-årene, er vel foreløpig bare spekulasjoner, selv om Richard Juhlin etter å ha studert korken visstnok mener at det høyst sannsynlig er det, men han utelukker heller ikke at det kan dreie seg om en blanquette de limoux.
Christoffer Elseth skrev:Jeg skriver ikke at det ene eller det andre er sansynlig, men at det nok vil bli foretatt analyser som vil være mer avdekkende enn synsing basert på flaskeform;o)
Frank H Herfjord skrev:Christoffer Elseth skrev:Jeg skriver ikke at det ene eller det andre er sansynlig, men at det nok vil bli foretatt analyser som vil være mer avdekkende enn synsing basert på flaskeform;o)
Flaskeform er et nokså tydelig bevis spør du meg. I tillegg ser det ut til at denne flasken har bue på toppen der "colakork" kan festes, og det er en moderne oppfinnelse.
Brukere som leser i dette forumet: Morten Skrede Jahren, Yahoo [Bot] og 3 gjester