Baumard Quarts de Chaume 06

Baumard Quarts de Chaume 06

Innlegg Tore Kristian Lie » Man Jul 19, 2010 6:52 pm

Tenkte å prøve en flaske av denne, sammen med noen gode oster. Noen anbefalinger til oster og tilbehør som passer spesiellt godt? Lurer også på, vil det lønne seg å dekantere denne siden den ideelt sett skal ha en god del flere år på baken?
Tore Kristian Lie

Re: Baumard Quarts de Chaume 06

Innlegg Arild Haaland » Man Jul 19, 2010 8:07 pm

Jeg er ingen ekspert på oster, men vil tro at du trenger noe ganske kraftig, for eksempel blåmugg, for at den ikke skal fremstå som for søt til osten.

Og jeg ville absolutt anbefale dekantering god tid i forveien. I fjor var en havflaske 06 bedre etter en uke enn den var direkte etter åpning. Og en liten slant glemt i kjøleskapet smakte fremdeles veldig godt etter mer enn to måneder...
Arild Haaland

Re: Baumard Quarts de Chaume 06

Innlegg Tore Kristian Lie » Man Jul 19, 2010 8:29 pm

Arild Haaland skrev:Jeg er ingen ekspert på oster, men vil tro at du trenger noe ganske kraftig, for eksempel blåmugg, for at den ikke skal fremstå som for søt til osten.

Og jeg ville absolutt anbefale dekantering god tid i forveien. I fjor var en havflaske 06 bedre etter en uke enn den var direkte etter åpning. Og en liten slant glemt i kjøleskapet smakte fremdeles veldig godt etter mer enn to måneder...

Takk for innspill! Har noen flasker av denne, og har tenkt å kjøpe noen flere for opphold i kjelleren. Tenkte det kunne være spennende og lærerikt å drikke en nå, for så å følge dens utvikling med jevne mellomrom i årene fremover.
Tore Kristian Lie

Gå til Emner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot], MSN [Bot], Yahoo [Bot] og 4 gjester